• “In 2012 heb ik kennis gemaakt met Ingrid Bruin. Ik ken Ingrid vanuit haar rol als interim-directeur bij onze organisatie. Na een roerige tijd voor...
    Rudi Tuijn, topsportconsulent Olympisch Netwerk Flevoland (2012)
  • "Ik ken Ingrid als een integer persoon met een brede kennis. Die eigenschappen hebben mij doen besluiten Ingrids expertise te vragen op onze snel groeiende...
    Bianca Mahabier, directeur OBS De Dukdalf (2020)
  • Ingrid werd in juni 2013 de interim directeur van basisschool De Sluis in Lelystad. In de weken tot de zomervakantie was haar opdracht om het...
    Anita Rasker Adjunct directeur
  • "Op de Droomspiegel in Almere Poort heeft Ingrid de opdracht gekregen om te onderzoeken waar onze leerkrachten hulp nodig hebben. Zij heeft onderzocht waar de...
    Marije van Tol, adjunct-directeur De Droomspiegel (2018)
  • “Binnen onze organisatie heeft Ingrid verschillende activiteiten ondersteund.  Zij is nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van Passend Onderwijs in de Wijk. Aanpak en opzet...
    Ruud Pet, directeur bestuurder Passend Onderwijs Almere
  • “Twee keer een langer traject met Ingrid gedaan. 5 jaar geleden het preventief armoedebeleid en dit jaar in het kader van de Lokaal educatieve Agenda,...
    F. Nilsen, Strategisch beleidsmedewerker Onderwijs Arbeidsmarkt
  • “Berend is voor mij als ‘een luchtfoto van een (maïs)doolhof’. Berend heeft mij de verschillende wegen laten zien maar laat je zelf de route zoeken....
    Petra Walinga, docent voortgezet speciaal onderwijs (2011)
  • "Bij het aanpakken van (preventief) armoedebeleid in Lelystad is Ingrid een stimulerende motor. Ze weet elke keer nieuwe verbindingen tussen organisaties en mensen te leggen....
    Wilma Kuiper, directeur Stichting CliP” (2011)
  • “Vanuit SKL Kinderopvang heb ik in 2015 een jaar lang prettig samengewerkt met Ingrid Bruin. Zij was door de gemeente Lelystad ingezet ter ondersteuning van...
    Simone den Hollander, beleidsmanager SKL Kinderopvang, Lelystad
  • Ingrid heeft haar steentje meer dan bijgedragen in het neerzetten van een pilot ‘ondersteuning bieden aan het regulier onderwijs’ door een samenwerking tussen 4 scholen...
    Loe Leplaa, directeur De Optimist
Portfolio

Interim-management

Interim-directeur bij een basisschool in transitie: realiseren van de dagelijkse leiding, het samen met het team verbeteren van de samenwerking en de werksfeer, het doelgericht vergroten van de ‘professionele slagkracht’ en het in samenwerking met het team realiseren van de gestelde doelstellingen, waaronder het verbeteren van opbrengsten, om de volgende transitiefase succesvol te bereiken.

 

Interim-beleidsmedewerker voor en voor- en vroegschoolse educatie bij een gemeente: realiseren, in samenwerking met partners, van een doelgericht en concreet werkkader vanuit ontwikkeld beleid, het nadrukkelijker inbrengen van de kwaliteitscyclus in werkprocessen, evalueren van bereikte resultaten en het van daaruit samen met betrokkenen opstellen van nieuw beleid binnen de gestelde beleidskaders.

 

Projectmanagement

Projectleider van een innovatief project om scholen laagdrempelig te ondersteuningen in de basiszorg door een expertteam; uitvoeren van het projectleiderschap om samen met het projectteam de gestelde doelstellingen te realiseren. Daarnaast is gewerkt aan het versterken van het expertiseteam en ontwikkelen van een gezamenlijke werkwijze.

 

Coaching

Verschillende individuele- en teamtrajecten met directieleden en managers binnen onderwijsinstellingen gericht op het vergroten van het professioneel repertoire.

 

Scholing

Verschillende scholingen voor interne begeleiders, schoolteams, taalcoördinatoren gericht op samenwerking, visie/missie, vergroting van professioneel repertoire, zoals professionele reflectie, het geven en ontvangen van professionele feedback. In deze trajecten is regelmatig de expertise van een trainingsacteur ingezet om de resultaten te vergroten en verdiepen.

 

Advies

Sparringpartners voor bestuurders en directies in het onderwijs, procesondersteuning bij projectteams bij de uitvoering van een gezamenlijke ontwikkelagenda en het uitvoeren van een 0-meting om de mogelijkheden tot het verder ontwikkelen van de effectiviteit van het onderwijs in beeld te brengen.