Interim-management
Interim-directeur bij een basisschool in transitie: realiseren van de dagelijkse leiding, het samen met het team verbeteren van de samenwerking en de werksfeer, het doelgericht vergroten van de ‘professionele slagkracht’ en het in samenwerking met het team realiseren van de gestelde doelstellingen, waaronder het verbeteren van opbrengsten, om de volgende transitiefase succesvol te bereiken.
Interim-beleidsmedewerker voor en voor- en vroegschoolse educatie bij een gemeente: realiseren, in samenwerking met partners, van een doelgericht en concreet werkkader vanuit ontwikkeld beleid, het nadrukkelijker inbrengen van de kwaliteitscyclus in werkprocessen, evalueren van bereikte resultaten en het van daaruit samen met betrokkenen opstellen van nieuw beleid binnen de gestelde beleidskaders.
Projectmanagement
Projectleider van een innovatief project om scholen laagdrempelig te ondersteuningen in de basiszorg door een expertteam; uitvoeren van het projectleiderschap om samen met het projectteam de gestelde doelstellingen te realiseren. Daarnaast is gewerkt aan het versterken van het expertiseteam en ontwikkelen van een gezamenlijke werkwijze.
Coaching
Verschillende individuele- en teamtrajecten met directieleden en managers binnen onderwijsinstellingen gericht op het vergroten van het professioneel repertoire.
Scholing
Verschillende scholingen voor interne begeleiders, schoolteams, taalcoördinatoren gericht op samenwerking, visie/missie, vergroting van professioneel repertoire, zoals professionele reflectie, het geven en ontvangen van professionele feedback. In deze trajecten is regelmatig de expertise van een trainingsacteur ingezet om de resultaten te vergroten en verdiepen.
Advies
Sparringpartners voor bestuurders en directies in het onderwijs, procesondersteuning bij projectteams bij de uitvoering van een gezamenlijke ontwikkelagenda en het uitvoeren van een 0-meting om de mogelijkheden tot het verder ontwikkelen van de effectiviteit van het onderwijs in beeld te brengen.